Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
7887
View
197
Reply

[Tempatan] Adabi mohon maaf di pagi raya isu ketupat lembik

[Copy link]

Author: R2D2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-5-2021 10:06 PM | Show all posts |Read mode
Ketupat lembik: Adabi mohon maaf
Khairunnisa Kasnoon
Mei 14, 2021 21:15 MYT


Adabi memohon maaf atas kesulitan dihadapi pengguna susulan isu ketupat yang dimasak menjadi lembik.

KUALA LUMPUR: Adabi Consumer Industries Sdn Bhd (Adabi) memohon maaf atas kesulitan dihadapi pengguna susulan isu ketupat yang dimasak menjadi lembik.
Dalam satu kenyataan, Adabi menyeru kepada pengguna supaya menyalurkan terus aduan di rangkaian laman media sosial rasmi Adabi.

"Sekiranya pihak pengguna mendapati produk ketupat Adabi yang dibeli adalah lembik setelah dimasak, aduan boleh disalurkan terus melalui rangkaian laman media sosial rasmi Adabi.
"Untuk makluman pihak Adabi telah pun mengambil langkah untuk menukar beras yang digunakan agar perkara ini tidak berulang, " ujarnya.

Kenyataan itu menyebut, Adabi menghargai maklum balas daripada pengguna dan segala kesulitan berkaitan isu kualiti ketupat berkenaan amat dikesali.

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 14-5-2021 10:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 10:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku bg ketupat palas kt jiran dan kenalan derang balas dgn nasi impit tp jenis kecik2 tu..aku x suka sbb dia x gebu..yg jenis besar tu gebu kalau rebus lama sikit ..raya ke2 pg2 aku nk kukus balik tgk dh berair..adakah ini yg adabi ckp kn ni?
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 10:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Mil kena ketupat lembik ni. Tp k suka je. Xyah kunyah beria. Mesra ngan kuah kacang. Hahaahah
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 10:20 PM From the mobile phone | Show all posts
ketupat nona je
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 10:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Haah...aku kena masa pagi raya pertama..ingatkn aku yg x reti rebus
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 10:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia pakai parboiled rice kot. Beras tu dah kukus dulu so masak tak lama. Tapi biasanya basmati. Takkan pakar taster adabi tak research dulu
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 10:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Adeeehhh.. aku laaa salah sorang mangsa ketupat lembek nieeee..
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 10:38 PM From the mobile phone | Show all posts
I pki ok je..xde lembik pun  rebus lama2..agak2 dah sejuk ckit..masukkan dlm peti ais..x tahulah klu i pki ni stok lama...hehe
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 10:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Terkena juga.  Heran juga kenapa lembik sgt, salah teknik ke
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 10:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalu tak nak bagi lembek, kena taruk pil Viagra sekali, baharulah keras tak lembik-lembik
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 10:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Kuah kacang Adabi tu pun sedap..
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 10:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapi mmg suka ketupat adabi banding dgn nona.. letak sebelah sebelah nona keras, adabi lembut sikit n wangi pun ye. Vote for adabi. Tapi tahun ni kat market nona je ada..
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 10:45 PM | Show all posts
baru skrg ke???...kowser  laaa mmg dah lama mende alah ni lembik.alang2 lembik mak aku masak je dgn daun pisang..macam dolu2
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 10:45 PM | Show all posts
Beras ni ada macam2 jenis juga.. ada yg jenis keras jadi kena letak air lebih sikit dan ada jenis yg kena letak air sikit ja supaya tak lembik.. adabi patut cakna la dgn jenis beras yg dia guna.. org utara dok kesah kat pulut ja.. kalau pulut susu tak payah rendam dulu, kalau pulut biasa kena rendam lama sikit.. hihihi
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 10:46 PM From the mobile phone | Show all posts
ulamalu replied at 14-5-2021 10:39 PM
Terkena juga.  Heran juga kenapa lembik sgt, salah teknik ke

Aah aku pun sama.. aku ingat aku yg bodo.. ye laa setahun dua kali je masak tupat ni
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 10:48 PM | Show all posts
Edited by Friska at 14-5-2021 10:53 PM

Walah, pantas ketupat buat lontong seafood yang saya bikin siang tadi pada hancur-hancuran. Setelah rebus, saya kukus lagi.

Ceritanya saya bikin open house buat relasi saya siang tadi, tapi jadi ndak enak kasi lontong seafood saya ke tamu karena ketupatnya pada lembek.

Sempat saya marahin pembantu saya karena saya kira pembantu saya ndak ikut instruksi dengan benar.

Lontong seafood saya pakai udang, remis dan cumi-cumi, jadi ndak puas makannya karena ketupatnya lembek.



Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 10:51 PM | Show all posts
Ketupat I keras pulak dan berderai. Maybe rebus tak lama
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 10:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Iols pn kne...lembik...adoi....

Igt x pndi...tp i mmg x berapa pndi sgt bab2 masak ni
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2021 11:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Ketupat iols hangit sbb lupa padam api
Nasib baik rebus separuh je
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list