Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
5298
View
107
Reply

[Tempatan] Padah bila isteri muda belasah madu dengan payung

[Copy link]

Author: Punat_button       Show all posts   Read mode

Author
Post time 7-4-2021 05:17 PM | Show all posts |Read mode
Padah belasah madu dengan payung
ADILA SHARINNI WAHID | | 06 April 2021


Suriyawati (kiri) bersama anak perempuannya mengaku bersalah di Mahkamah Majistret pada Selasa atas tuduhan menyebabkan cedera terhadap isteri pertama.

KOTA BHARU - 'Ibu terjah, awak pun terjah'. Itu teguran tegas Majistret Kamarul Hasyimie Rosli terhadap seorang penuntut kolej tahun satu yang disaman jenayah bersama ibunya di Mahkamah Majistret di sini pada Selasa kerana menyerang madu ibunya dengan memukul menggunakan payung.

Remaja perempuan berusia 19 tahun itu dikenakan bon jaminan berkelakuan baik selama dua tahun dengan cagaran RM1,000 atau setahun penjara.

Ibunya yang merupakan suri rumah, Suriyawati Jusof, 43, pula didenda RM500 atau enam bulan penjara jika gagal bayar denda.

Mereka dihukum selepas mengaku bersalah atas pertuduhan yang dikemukakan.

Berdasarkan pertuduhan, mereka didakwa secara bersama-sama dengan sengaja menyebabkan cedera ke atas isteri pertama, Roslina Abdullah, 35, di alamat Taman Guru Kem Desa Pahlawan Kok Lanas di sini pada jam 10.40 malam, 11 Januari lalu.

Pendakwaan dilakukan mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga setahun atau dengan denda sehingga RM2,000 atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Sebelum itu, Kamarul Hasyimie menegur perbuatan dua beranak terbabit terutama ibu yang mengheret sama anaknya dalam kes berkenaan.

Sekarang ini macam mana? Baru tahun pertama masuk kolej, perjalanan hidup masih jauh.

Kenapa perlu ikut perbuatan ibu? Kalau ada rekod, mesti menjejaskan masa depan, katanya tegas kepada remaja itu.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Siti Erdabayu Subhan, manakala tertuduh diwakili peguam Yayasan Bantuan Guaman Kelantan (YBGK), Norzaimah Mohamed.

Berdasarkan fakta kes, Suriyawati bersama anak keduanya itu dan seorang lagi anak lelakinya pergi ke rumah mangsa dan tiba-tiba menyerang dengan memukul madunya itu menggunakan payung.

Mangsa turut disepak hingga terjatuh dan cedera pada siku serta tangan kerana kena tar.

Kejadian dilihat suami mereka dan jiran tetangga.

Isteri kedua tersebut kemudian membayar denda.

Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/a ... -madu-dengan-payung
© 2018 Hakcipta Terpelihara Kumpulan Karangkraf


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 7-4-2021 05:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Da caras somi orang tu,dipukul pulak!istri muda usia lebih tua dari istri pertama!
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 05:32 PM From the mobile phone | Show all posts
dasar betine pencaras...tempat pemuas nafsu..tak sedar diri...

ada hati nk pukul isteri no.1...

Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 05:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Nate tok laki tengok saja...apa sedap ke konek yg direbut tu
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 05:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Berebut Tok laki bewok lagi ko ni?
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 05:36 PM From the mobile phone | Show all posts
X sedar diri betul dh rampas laki org belasah lagi plak
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 05:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Ganah mu
Mu te dio bakpo
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2021 05:37 PM | Show all posts
kalau yang pukul tu bini tua ada chan pukulan payung emas, yang ini payung besi je la kot

Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 05:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah la mencaras.. Pukul isteri no 1 pulak
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 05:40 PM | Show all posts
ni yg takut kahwin lebih
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 05:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Normabaru at 7-4-2021 05:42 PM

Dh la lg berumur
Ganas pulak tu...  
isteri kedua mamat ni something wrong somewhere ..

#binikusamsengkgdusun
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 05:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Hamjadah punya pompuan dah rampas hak org pukul pulak isteri pertama. Harap jantan tu ceraikan kau
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 05:45 PM | Show all posts
xde sorang pun ingat madu friska jusa C kan?
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 05:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg laki tu buat apa?
Tengok sj?
Heran aku wife 30an dimadukan dgn 40an
Dah la perangai mcm bbnu
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 06:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by green~tea at 7-4-2021 06:01 PM

Betul2 dapat hadiah payung emas nih
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 06:01 PM From the mobile phone | Show all posts
riyadhK replied at 7-4-2021 05:35 PM
Berebut Tok laki bewok lagi ko ni?

Memey nate bewok la nih
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 06:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Nomot 2
Harap2 bukan lubuk duit lah
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 06:03 PM From the mobile phone | Show all posts
laaa aku igtkan wife 1 p pukul wife 2....

eh babi la pencaras ni
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 07:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Hukaloh... SSKJP mendonia sokmo loni..
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 07:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Besar badan bini no 2. ..laki tu pun mesti gemok mcm badak air...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list