Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1234Next
Return to list New
6784
View
72
Reply

[Tempatan] Balu Abam dah ada kedai lepas berniaga kecil-kecilan

[Copy link]

Author: EJALTI       Show all posts   Read mode

Author
Post time 19-9-2020 07:58 AM | Show all posts |Read mode
Balu Abam dah ada kedai lepas berniaga kecil-kecilan

https://www.malaysiakini.com/hiburan/543163

Diterbitkan 18 Sep 2020, 10:01 pm



Berkat kesabaran, balu Allahyarham Abam Bocey, Nor Hidayah Mohd Ali berkata, dia kini sudah memiliki sebuah kedai selepas mengusahakan jualan cempedak goreng secara kecil-kecilan.

Hidayah berkongsi berita gembira itu melalui akaun Instagram miliknya hari ini.

Alhamdulullah, hari Jumaat yang penuh barokah ini, syukur pada Allah berkat kesabaran, titik peluh berniaga kecil-kecilan cempedak goreng, Dayah mampu memiliki kedai yang tak seberapa ni, katanya.

Hidayah, 28, memulakan perniagaan cempedak goreng sejak April lalu di sebuah gerai tepi jalan di Sabak Bernam, Selangor secara kecil-kecilan.

Dia mula menjalankan aktiviti perniagaan tersebut demi mencari rezeki halal bagi membesarkan anak tunggalnya, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang kini berusia setahun tiga bulan.

Hidayah dan Allahyarham Abam berkahwin pada 8 Disember 2017 di Masjid Jamek Sultan Hishamuddin, Sabak Bernam.

Abam atau nama penuhnya Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Ridzuan, 32, meninggal dunia pada 10 Februari lalu akibat demam panas.

Sementara itu, Hidayah turut mengucapkan terima kasih kepada pihak yang membantunya untuk mendapatkan kedai berkenaan.

Terima kasih abang Dayah @sirazmier bantu untuk dapatkan kedai ni, terima kasih mak, abah dan keluarga tercinta yang sentiasa doakan serta memberikan sokongan.

Terima juga Majlis Daerah Sabak Bernam yang meluluskan permohonan kedai No.19 dengan cepat pada 2 Ogos tahun ini.

"Alhamdulillah syukur, katanya yang turut memuat naik tanda pagar #comingsoonopeningshop.

  


Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 19-9-2020 08:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Pergh..rezeki.bkn senang nk dpt peluang ni sbnrnya..cepat lagik
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 08:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah
Semoga murah rezeki dia
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 08:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Rezeki dia anak beranak.
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 08:26 AM From the mobile phone | Show all posts
I kat sabak now. Poli sultan idris shah ada muet. 19 09 2020.
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 08:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah
Bertuah cepat dapat kedai
Untung
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 08:46 AM | Show all posts
aritu kata dayah preggy...
btol ke tak
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 08:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Beliau bekas akauntan kan?
Usia pun masih musa knp x nak cuba nasib jd akauntan blk?
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 08:54 AM From the mobile phone | Show all posts
otai_g replied at 19-9-2020 08:48 AM
Beliau bekas akauntan kan?
Usia pun masih musa knp x nak cuba nasib jd akauntan blk?

Maybe lbih senang uruskan masa utk anak kalau kerja sendiri banding kerja dgn org
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 08:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah dayahh..

Dayah 1 ali susun tak siap susun 0
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 09:02 AM From the mobile phone | Show all posts
otai_g replied at 19-9-2020 08:48 AM
Beliau bekas akauntan kan?
Usia pun masih musa knp x nak cuba nasib jd akauntan blk?

Acik tak rasa dulu dia akauntan pun
Mebi belajar ade diploma in accounting ke apa, keja bidang tu je la
Org muda kalo abis belajar acca tetibe nak benti keja sbb beranak, mmg unlikely sangatttttt
Nak dpt acca tu sama perit mcm nak teran beranak sis
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 09:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Susah ke uols nak dapat kedai tu? Sewa berapa
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 09:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Rezeki orang teraniaya..kejap je Allah bagi
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 09:32 AM From the mobile phone | Show all posts
naina replied at 19-9-2020 09:04 AM
Susah ke uols nak dapat kedai tu? Sewa berapa

Susah ....

Berbaris pjg mcm org kg nk masuk kedai Eco
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 09:57 AM | Show all posts
tahniah, moga terus murah rezeki
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 10:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Majlis punya gerai murah skit kan sewa dia..
Tahniah dayah rajin dia cari duit..
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 10:11 AM From the mobile phone | Show all posts
tipuware replied at 19-9-2020 08:54 AM
Maybe lbih senang uruskan masa utk anak kalau kerja sendiri banding kerja dgn org

Btl jgk. Kalo keje mkn gaji mmg tiada apa yg bestnya.
Keje sendiri lah yg paling win.
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 10:13 AM From the mobile phone | Show all posts
jazaa100 replied at 19-9-2020 09:32 AM
Susah ....

Berbaris pjg mcm org kg nk masuk kedai Eco

Betul2 sis..pernah teman kawan turun naik hantar borang follow up..abuk pun tarakkkk..yg dah disewa tgk tk bukak2 pun??kang ckp kabel kang hiksssss..tp yg dayah ni mmg rezeki la..ne tindas gini haaa tgk Allah buka jln utk dia survive
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 10:50 AM | Show all posts
bagus dia ni.....sentiasa berusaha.....sentiasa bergerak ke depan bukan mcm si ali susun .....dok mengharap harta org....nak fariad bagai....sembang acah2 malaikat....
Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2020 10:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by jazaa100 at 19-9-2020 10:55 AM
MissyMolly replied at 19-9-2020 10:13 AM
Betul2 sis..pernah teman kawan turun naik hantar borang follow up..abuk pun tarakkkk..yg dah disew ...


Yg dah di sewa & tak bukak bukak tu.... kebanyakan ada kedai lain....kat situ tak de masa nk bukak...tumpukn kat kedai yg lebih untung....org mcm tu memang terserlah kesiyallannnya    ...pentingkn diri...kau tak meniaga, bg le kat org yg nk meniaga .  .

Majlis  perbandaran pun kebanyakn mcm cilaka.  .bg gerai kat org yg dah ada pengalaman berniaga ..lg besar kedai yg kau ada, lg senang kau dpt gerai mcm tu.....alasannya, klu bg org yg baru nk meniaga, nanti gerai tu cepat tutup ... aku bkn kata MDKS .. kebanyakan PBT mcm tu lah.  

Kau ckp dgn kwn kau.....tak payah lah susah susah turun naik mintak gerai...klu skrg dia tengah mngandung, ank dia dah masuk tadika pun blm tentu dpt......nk meniaga, kau suruh dia beli payung, meja, koli, dapur ...meniaga je bawah pokok....hidayah pun buat mcm tu sblm ni kannn.....kau nk tgu dpt lesen baru nk beli dapur, payung tu semua......memang tak lahhh....


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list