Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
846
View
19
Reply

WANITA PALING JELITA DAN CANTIK DI DUNIA SEPANJANG ZAMAN

[Copy link]

Author: zasrfikri       Show all posts   Read mode

Author
Post time 30-7-2020 09:19 PM | Show all posts |Read mode
GALAKSI VIRAL - Ingin tahu siapakah wanita paling cantik dan jelita setiap dekad bermula awal era 1900 an. Definisi cantik dan jelita adalah subjektif kerana ianya bergantung kepada faktor. Contohnya , pernah satu ketika dahulu, jika mempunyai badan sedikit berisi akan dianggap cantik walaupun muka biasa sahaja. Di samping itu, ada juga yang menggunakan definisi jelita atau cantik ini berdasarkan citarasa  kegemaran terkini (wajah) sesebuah zaman itu. Oleh itu, ianya sangat subjektif, kompleks, dan variasi. Walaupun begitu, di sini GV akan senaraikan nama-nama yang pernah digelar Wanita Paling Cantik setiap dekad berdasarkan impak dan populariti mereka.

Tamannaah Bhatia

Aktress Filem Tamil India



WANITA PALING  CANTIK SETIAP DEKAD
ERA 1900 AN

EVELYN NESBIT


Asal : Amerika Syarikat
Tarikh Lahir : 25 Disember 1884
Tarikh Kematian : 17 Januari 1967 (82 tahun)
Kerjaya : Model / Aktres
Catatan :
Dikatakan Supermodel pertama di dunia ialah Lissa Fonssagrives daripada Sweden pada era 1930 an. Namun, jika diimbas lebih awal, Evelyn layak juga digelar Supermodel dekad 1900 an. Ini adalah kerana pada awal abad ke 20, wajah Evelyn telah menghiasi hampir semua majalah bercetak di dunia ketika itu termasuklah kalendar, papan iklan, barang hadiah dan banyak lagi. Wajah klasik beliau juga  merupakan satu bonus bagi beliau dalam mengembangkan bakat beliau di dalam bidang seni hiburan. Disebabkan itu jugalah beliau pernah digelar sebagai Wanita Paling Cantik era 1900 an.



ERA 1910 AN


OLIVE THOMAS


Asal : Amerika Syarikat
Tarikh Lahir : 20 Oktober 1894
Tarikh Kematian : 10 September 1920 (25 tahun)
Kerjaya : Aktres / Model
Catatan :
Olive Thomas adalah Wanita Paling Cantik era 1910 an. Beliau hanya sempat sekejap sahaja aktif  di dalam bidang perfileman hitam putih (filem bisu) kerana mati dalam usia muda. Namun, kehadiran sementara beliau di dalam bidang seni itu sebenarnya meninggalkan impak yang sangat besar kerana berjaya muncul  dalam lebih 20 filem dan menarik perhatian ramai peminat untuk menontonnya. Selain itu, berita kematian mengejut beliau juga menjadi satu tajuk besar di era 1920 an kerana beliau dikatakan mati mengejut setelah tidak sengaja memakan ubat suami beliau sehingga berlakunya komplikasi kesakitan pada diri beliau dan seterusnya meninggal dunia.

Info lanjut boleh rujuk di sumber rujukan ini >>>






Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 30-7-2020 09:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Cantiknya evelyn dengan olive tu. Yang penting asli takda alter takda filter
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2020 09:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku minat gak tamannah ni mesmerizing
Dalam satu movie tu diorg solek heshe messy hair, terpana hacik kimah
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2020 09:58 PM From the mobile phone | Show all posts
I suka farrah fawcett , rasa macam cantik sungguh zaman tu
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2020 10:29 PM | Show all posts
Evelyn Nesbit memang cantek, pernah berchenta dgn atok Drew Barrymore, yg jugak aktor masa tuh.
Tapi kisah hidup Evelyn sedih dan penuh tragedi.
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2020 10:34 PM From the mobile phone | Show all posts
1. Kategori melayu : handsdown latifah omar
2. Kategori bollywood: madhuri dixit
3. Kategori hollywood: katherine zeta jones, farah fawcett,
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2020 10:46 PM From the mobile phone | Show all posts
1. Melayu: latifah omar , norasyikin, normala samsuddin
2. Bollywood: madhuri dixit & deepika padukone
3. Hollywood: catherine zeta jones, margot robbie & farrah fawcett, shania twain
4. Korea: kim tae hee,song ji hyo & song hye kyo

Ni pendapat peribadi ni
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2020 10:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by green~tea at 30-7-2020 10:52 PM

i mmg teramat gilakan mahlagha jaberi, ratu cantik kelahiran iran.. muka dia sweett tak puas di pandang...

Mcm mixture aishwarya rai + angelina jolie...

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2020 08:08 AM | Show all posts
Kendall Jenner lawa walaopon plastik...
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2020 09:54 AM | Show all posts
poen poen depa bau ikan kering ke idok
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2020 07:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Ingrid bergman
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2020 09:30 PM | Show all posts
Tragisnya si olive, termakan ubat suami..
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2020 09:50 PM From the mobile phone | Show all posts
green~tea replied at 30-7-2020 10:48 PM
i mmg teramat gilakan mahlagha jaberi, ratu cantik kelahiran iran.. muka dia sweett tak puas di pand ...

Ingat kilaperi td
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2020 10:12 PM | Show all posts

Ingrid Bergman memang lawa.. cantik asli.. bagi aku, aku pun suka tengok pelakon wanita dulu2..







Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2020 10:54 PM | Show all posts
bagi aku pulak... diaorg ni.. nampak kecantikan diaorg asli...

Grace Kelly - American Film Actress




Audrey Hepburn - British Actress, film & fashion icon






sorang lagi bagi aku yg paling cantik jelita sepanjang zaman
Golden age Icons Olivia De Havilland - British American Actress
dari muda hingga dah berumur , masih kekal kecantikan dan kejelitaan dia...






Olivia de Havilland - wanita paling cantik jelita sepanjang zaman...

Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 12:42 PM | Show all posts
aku tetap pilih Olivia de Havilland, kecantikan dia  dari muda hingga akhir hayat dia.

Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 12:55 PM From the mobile phone | Show all posts
padris replied at 31-7-2020 10:54 PM
bagi aku pulak... diaorg ni.. nampak kecantikan diaorg asli...

Grace Kelly - American Film Actre ...

Rooney mara jelmaan audrey , audrey 1 of 15 celeb yang dapat EGOT awards. She completed 4 major awards in 1994. Beauty with talent. I stan!
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 06:40 PM From the mobile phone | Show all posts
girlphg replied at 1-8-2020 12:42 PM
aku tetap pilih Olivia de Havilland, kecantikan dia  dari muda hingga akhir hayat dia.

cantiknyanenek tu
Reply

Use magic Report

Post time 3-8-2020 02:40 PM | Show all posts
padris replied at 31-7-2020 10:12 PM
Ingrid Bergman memang lawa.. cantik asli.. bagi aku, aku pun suka tengok pelakon wanita dulu2..

...

mak pada pelakon n supermodel issabella rosellini kan
Reply

Use magic Report

Post time 3-8-2020 03:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by padris at 3-8-2020 06:17 AM
jahcomel replied at 2-8-2020 11:40 PM
mak pada pelakon n supermodel issabella rosellini kan

Ya.. Kecantikan/ kejelitaan Mak dia, turun kat dia...Antara Isabella dgn twin sister dia, Ingrid,  
Isabella lawa lagi...

  

Isabella with her Mom, so beautiful...

  


Looked exactly the same Isabella with her Mom...


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list