Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1751
View
111
Reply

Minum ptg pilihan korg di kala ujan lebat

[Copy link]

Author: Scheherazade    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 18-7-2020 04:38 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Tmpt aku ujan lebat skrg ni. Tetiba aku teringin nk minum kopi pdhal aku ni bknnya peminum kopi sgt pun. Lebih suka teh. Aku bancuh kopi o suam, mkn dgn roti mentega kering tu. Sedap plak

Korg plak, apa jenis minuman/juadah ptg yg korg pilih bila ujan2 camni?
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 18-7-2020 04:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni ha rupa roti kering yg aku mkn dgn kopi o
IMG_20200718_164301.jpg

Khasiat-Kopi.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2020 04:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Scheherazade replied at 18-7-2020 04:43 PM
Ni ha rupa roti kering yg aku mkn dgn kopi o

Sedap gak tu roti kering camni.  Kalau aku suka bancuh milo o dengan roti bakar sapu butter. Kat tempat aku pun hujan gak sekarang ni. Sejuk ja.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-7-2020 04:53 PM From the mobile phone | Show all posts
kotakbaju replied at 18-7-2020 04:50 PM
Sedap gak tu roti kering camni.  Kalau aku suka bancuh milo o dengan roti bakar sapu butter. Kat t ...

Sedap gak milo pns dgn roti bakar tu. Masalahnya aku dah kehabisan roti. Kaya pun xdak.
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2020 04:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Scheherazade replied at 18-7-2020 04:53 PM
Sedap gak milo pns dgn roti bakar tu. Masalahnya aku dah kehabisan roti. Kaya pun xdak.

Takpa. Asalkan ada rezeki untuk dijamah. Sekarang ni aku beli ja roti putih keping tu sekali dengan kaya dan butter simpan buat   stok. Boleh makan berulang kali.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-7-2020 05:01 PM From the mobile phone | Show all posts
kotakbaju replied at 18-7-2020 04:59 PM
Takpa. Asalkan ada rezeki untuk dijamah. Sekarang ni aku beli ja roti putih keping tu sekali denga ...

Kan? Janji ada utk minum ptg
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2020 05:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Cekodok bilis dgn air kopi pekat...nikmat sungguh
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2020 05:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Biskut tongkat cicah kopi o panas dapnyeeee
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2020 05:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Minum perang kalau musim hujan

Teh o, ubi kayu rebus cicah kelapa parut masin

Kopi o, biskut kering petak kecik takpun biskut bantal takpun ape2 jenis biskut

Makan pisang rebus pun sedap, makan dia panas2 berasap2 tu, boleh cicah kelapa parut
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-7-2020 05:09 PM From the mobile phone | Show all posts
matryoshka replied at 18-7-2020 05:05 PM
Cekodok bilis dgn air kopi pekat...nikmat sungguh

Adeh. Lama dah x pekena cekodok bilis
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-7-2020 05:10 PM From the mobile phone | Show all posts
aegisrunestone replied at 18-7-2020 05:06 PM
Biskut tongkat cicah kopi o panas dapnyeeee


Minuman pns cicah roti keben ni pun sedap. Lg sedap kalo hat bersusu cam kopi susu, milo, teh susu. Rendam terus roti kt dlm mug. Peh.

Osborne-cracker-2.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2020 05:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau rajin cekodok, kalau malas maggi ajelah
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-7-2020 05:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 18-7-2020 05:08 PM
Minum perang kalau musim hujan

Teh o, ubi kayu rebus cicah kelapa parut masin


Hang sebut pisang rebus cicah kelapa parut ni terus nostalgia aku. Arwah moyang aku dulu selalu buat masa aku kecik2 dulu. Bezanya kami x cicah la sbb dia dah siap potong pisang tu gaul dgn kelapa siap2 mcm dlm gmbr ni. Terus ngap je sepotong2. Nikmatnya!

photo.jpg
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-7-2020 05:18 PM From the mobile phone | Show all posts
kuzaime replied at 18-7-2020 05:12 PM
Kalau rajin cekodok, kalau malas maggi ajelah

Woh, mls ke klu msk megi? Kira rajin gak tu. Aku x penah lg minum ptg msk megi.
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2020 05:19 PM From the mobile phone | Show all posts
cekodok pisang dengan milo O panas kalau hujan.
kalau tak hujan, sirap ais dgn kuih beli
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2020 05:22 PM From the mobile phone | Show all posts
roti cicah kuah durian.. nyum3
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2020 05:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Scheherazade replied at 18-7-2020 05:16 PM
Hang sebut pisang rebus cicah kelapa parut ni terus nostalgia aku. Arwah moyang aku dulu selalu  ...

Memang makanan tok nenek kita ni kan, makan dengan diorang la... huhu...lama dah aku tak makan pisang rebus ni. Nanti nak buat la...
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2020 05:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Scheherazade replied at 18-7-2020 05:10 PM
Minuman pns cicah roti keben ni pun sedap. Lg sedap kalo hat bersusu cam kopi susu, milo, teh su ...

Terliur plak tgk biskut tu
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2020 05:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Banyak barang dapur dah habis... Esok baru nak shopping...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-7-2020 06:12 PM From the mobile phone | Show all posts
ellejo replied at 18-7-2020 05:19 PM
cekodok pisang dengan milo O panas kalau hujan.
kalau tak hujan, sirap ais dgn kuih beli

Ikut cuaca pd masa tu eh. Milo ais la sedap ptg2
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list