Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
1494
View
26
Reply

[Tempatan] Tahniah. Jabatan Imigresen gempur kawasan warga asing. Tahan PATI, tinggal lebih tempoh

[Copy link]

Author: R2D2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 9-7-2020 09:53 AM | Show all posts |Read mode
Premis perniagaan digempur, PATI dicekup
MUHAMMAD AFHAM RAMLI | | 9 Julai 2020


BANTING - Cubaan beberapa orang pendatang asing tanpa izin (PATI) melarikan diri daripada anggota Jabatan Imigresen gagal apabila dicekup dalam serbuan di sini kelmarin.

Pengarah Imigresen Selangor, Mohamad Shukri Nawi berkata, enam PATI lelaki warganegara India berusia lingkungan 20 hingga 30 tahun ditahan selepas pemeriksaan 10 warga asing di kawasan premis perniagaan itu.

Katanya, semakan mendapati PATI terbabit tinggal lebih masa dan tidak memiliki pas atau permit yang sah.

"Kesemua tangkapan direman 14 hari untuk disiasat di bawah Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen 1959/63, Seksyen 15(1)(c) Akta yang sama serta Peraturan 39(b) Peraturan-peraturan Imigresen 1963," katanya kepada Sinar Harian hari ini.

Tambahnya, siasatan lanjut masih dijalankan bagi mengesan majikan atau pelindung kepada PATI terbabit untuk tindakan undang-undang.

Mohd Shukri memberitahu, operasi membabitkan 17 pegawai dan anggota Jabatan Imigresen Selangor.

"Semua pegawai dan anggota operasi mematuhi prosedur operasi standard (SOP) keselamatan yg ditetapkan bagimengelak jangkitan virus Covid-19. Kesemua PATI yang ditahan juga telah menjalani ujian saringan Covid-19 sebelum di tempatkan di depot tahanan," katanya.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 9-7-2020 09:59 AM From the mobile phone | Show all posts
tahniah kerajaan Pn ! sentiasa bekerja demi rakyat.
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2020 10:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Yeker ... Harap2 la smlm aku kena saman ... Kjp je polis bagi surat cinta..tp apsal bhai paki busuk tu depa seret tepi jln ehhhhh...knpa yeeeee...lama lak tu nk tggu kiteorg blah keeee
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2020 10:54 AM | Show all posts
Tu dia. pendatang India.
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2020 10:55 AM | Show all posts
elok kena sediakan sniper siap2
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2020 11:21 AM | Show all posts
padan muka leluhur
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2020 11:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Kali ni lah nampak malaysia buat kerja..kalau yg sebelum2 ni jadi pembelot lagi ada..@indiabest amik org ko
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2020 03:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Harap gerak gempur lebeh rancak
diadakan diseluruh bandar bandar besar . tangkap jgk majikan majikan tamak semua ni. baru nampak buat kerje.
.
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2020 03:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Kedai pakistan tu melambak..aman2 tak der pun pihak2 nie buat lawatan.apa sal yek
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2020 07:41 PM From the mobile phone | Show all posts
KLANG tu dh jadi 'BANDAR WARGA ASING'.
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2020 07:42 PM From the mobile phone | Show all posts
salamon replied at 9-7-2020 09:59 AM
tahniah kerajaan Pn ! sentiasa bekerja demi rakyat.

Kannn....

Seronok betul baca berita mcm ni...klu dari dulu buat....tak de lah trisna kat sini...ni sampai sempat dia membiak....dah dpt ic merah dah punnnngggg.....
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2020 08:09 PM | Show all posts
sekali-sekala ada la diorang menguatkuasa buat tangkapan. tp banyak lagi yg lepas tu...
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2020 08:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Good job kjaan PN
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2020 09:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Masa untuk imigresen tunjuk taring

waktu yang sama puak khianat dan gunting dalam lipatan juga terus digempur
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 03:45 AM | Show all posts
jazaa100 replied at 9-7-2020 07:42 PM
Kannn....

Seronok betul baca berita mcm ni...klu dari dulu buat....tak de lah trisna kat sini.. ...

hanjeng tol zul tu dgn bibik trisna pon bole selingkuh..
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 06:52 AM From the mobile phone | Show all posts
jazaa100 replied at 9-7-2020 07:42 PM
Kannn....

Seronok betul baca berita mcm ni...klu dari dulu buat....tak de lah trisna kat sini.. ...

Lama betul tak nampak id trisna nih..
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 08:29 AM From the mobile phone | Show all posts
aku_best replied at 10-7-2020 06:52 AM
Lama betul tak nampak id trisna nih..

Ada....

Awal mgu ni baru je kuar....dia kata dah dpt ank lg....tak berhenti membiak pulak bibik indon ni....

Sengsara le zul....ank dgn ex wife pun tak termampu nk tanggung, trisna dok pulun beranak....nk claim duit le tu
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 08:42 AM | Show all posts
Molek la nih.. Jangan berhenti mengusir dan memberi izin PATI pulang..
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 08:57 AM | Show all posts
sebagaimana adanya berita operasi tangkapan pendatang haram, mohon media dan juga kerajaan tunjuk kpd rakyat operasi menghantar pulang ke negara asal semua pendatang haram tersebut. Baru boleh dipercayai operasi tangkap dan hantar semua pendatang haram pulang ke negara asal. bukan tangkap, simpan di depoh dan lepaskan semula...
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 06:09 PM From the mobile phone | Show all posts
jazaa100 replied at 10-7-2020 08:29 AM
Ada....

Awal mgu ni baru je kuar....dia kata dah dpt ank lg....tak berhenti membiak pulak bibik ...

Owhhhh..ujud lagi makhluk yg bernama trisna..bangga betul trisna ngan zul insinyur itu...haha
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list